Hata kollektivtrafiken

Snälla, vi har en jord som håller på att drunkna i vatten och isbjörnarna kan knappt stå kvar på sina isflak längre. Vi blir tillsagda att åka "miljövänligt". Tullavgifter läggs till bland annat för att minska trafiken ( eller egentligen påstår dom att det handlar om köerna vilket är bullshit, dom vill bara åt våra cash).
Borde det då inte vara rimligt att göra kollektivtrafiken billig att åka så vi åka många i samma vagn och andas på varandra och känner vad folk har ätit till frukost på morgonen. Nej så är det inte.
Det blir bara dyrare och dyrare och åka. Ett månadskort kostar 690 kr. Men det värsta är nog när studentrabatten på ett terminskort för studenter kostar 2500. Det står på sl.se " Köp studentkortet så sparar du 365 middagar" Aah antingen sparar vi det för att trafiken alltid är försenad så vi kommer hem försent till middagen och går och lägger oss istället eller så menar ni om vi köper 3 nudelpaket för 10 kronor och delar på 10 pers.

Och jag varnar er. Planka inte i år, det är kontrollanter överallt. Helgen innan nyår,21:15 på en fredagkväll struntar jag i och att ta med mig studentlegitimatonen för jag har bara de mest nödvändiga sakerna med mig. Tror ni inte att det kommmer in 300 kontrollanter i tåget och så klart ska dom ha studentlegitimationen, och den har jag inte med mig. Jo då ska dom beslag ta mitt kort under hela helgen så jag får hämta ut det efter helgen. Asså jag fick ryck. Är det ett skämt. jag hade ju mitt riktiga leg så han kunde se men åh nej det räckte inte.....Men som tur var bodde vi tydligen på samma gata så han var snäll och struntade i och ta det.... Igår, dum som jag var, (eller smart, tolka det som ni vill) skickade jag en sms-biljett med reducerat pris. jag tänkte" vem ska kontrollera mig"....Joo det klart det går på kontrollanter efter 4 stationer och typ blockerar dörrarna så när jag fick syn på dom fick jag typ slänga mig ut ur tåget.. Hade ju inget pers.nummer jag åkte på. Så jag fick skicka ett nytt sms (hel pris dock).....när jag väl ska hem från stan så skickar jag ett nytt sms med fullt pris igen...Utifall att.......Vilka tror ni inte går på, på vägen hem. Jo kontrollanter....Assååå vafaan....
Jag orkar inte längre....
Jag ska börja cykla....eller nejj då kanske jag får böter för att jag inte använder hjälm och för att jag glömt reflexerna hemma och inte ser ut som en lysande julgran i mörkret.

Tack på förhand. Hoppas alla på sl ser detta, Jag har lackat totalt nu.


Kommentarer
Postat av: Fifano

HAHAHAHAHAHAHAHAHA så jävla true!

2009-01-06 @ 16:50:30
Postat av: Anonym

Fina naglar

2009-01-09 @ 18:31:15
Postat av: ELISE

det där verkar vara värre än vad vi har med våran kollektivtrafik här i hälsingland. Här är bara allt försenat. Har inte sett eller råkat ut för några kontrollanter i hela mitt liv och då åker jag i stort sett varje dag

2009-01-10 @ 21:01:01
URL: http://enblondelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0