ÅÅkaaa pendeltåg, im a looser baby, so why dont you kill me?

Jag har insett att mitt liv handlar om att pendla.Jag åker tunnelbana på morgonen för att komma till skolan, jag åker tunnelbana för att åka hem från skolan, jag åker tunnelbana från skolan till jobbet, jag åker hem från jobbet, jag åker till solarium, jag åker till stan, jag åker för att träffa vänner, Jag åker f*n överallt.
Tänk om jag hade lagt ihop all den tid jag åker tunnelbana, det hade säkerligen blivit uppåt 30% av mitt liv, under tiden dom andra 70% äter jag. Det är livet.

Vad får egentligen kompisar att hålla ihop? Många skulle ha svarat ärlighet, umgänge, sällskap o annat skit. ( det är egentligen inte skit)
Min umgängeskrets har alltid hållit ihop av en sak. Och det är Mat!! Mat Mat och åter mat! Vi har egentligen inget och prata om, om vi inte äter, det är med maten allt snack kommer igång. Det kan vara allt från dippa morötter till thaibuffé som man blir dålig i magen av. ( Jag vet att ni andra också blir det)

Appropå thairestauranger.
Varför har dom alltid så ful inredning på sådana rstauranger. Allt är i rött , grönt och andra hemska färger. Möblerna är typ dränkta i glögg eller nåt annat vinrött, allt är typ polerat med sko kräm för att allt ska blänka så mycket som möjligt. Maten ligger i tråkiga mat-salsbyttor och som vanligt bland efterrätterna finns alltid cocktailfrukter med vaniljglass från Lidl som smakar mer is än vanilj.
Har man tur kan man få betala 148:- och då ingår "Friiiiiteraaaaaaaad banaaaaaan med glaaaaaaaaaassss" Ni måste höra det.

Nu är det dags för plugg. Fredagkväll, jag vet vad ni tänker: "Vilken nörd som pluggar på en fredag"
- Nej jag är ingen nörd, jag är cool, för det är en omtenta.

                             

Kommentarer
Postat av: Anonym

okay orka ha mat som enda hållningen i vår vänskap

2008-12-12 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0